ورق و آهن آلات فولادی ورق و آهن آلات فولادی .

ورق و آهن آلات فولادی

انواع ورق سیاه کاویان

آیا همه چیزهایی را که ورق فلز سیاه یا نورد گرم می تواند به شما ارائه دهد می دانید؟ به طور کلی این ورق یک ورق فلزی از فولاد کربن منگنز است که کاربردهای متفاوتی دارد. آیا می دانید کدام فولاد بیشترین میزان تولید و مصرف را دارد؟

این ماده اولیه باعث تولید تعداد زیادی محصول می شود. به علاوه در انواع سایزها یافت می شود و قیمت آن بسیار مقرون به صرفه است. تقریباً در تمام بخش‌های صنعتی قابل استفاده است، اگرچه در بیشتر موارد استفاده از آن در ساختمان‌ها و سازه‌های مکانیکی گسترده است.

ورق سیاه کاویان یا نورد گرم چیست؟
این نوع ورق فلزی از طریق روش ترمومکانیکی به دست می آید که شامل تغییر شکل فولاد خشن در دمای بالا می باشد. ترکیب آن کم کربن و متوسط ​​است.

در عین حال، ساختار آن ریزدانه است و به آن خواص مکانیکی بالا، شکل پذیری عالی و جوش پذیری مطلوب می دهد. علاوه بر این، هنگام اتصال با میکروآلیاژها (Nb، Ti، V و غیره) و با استفاده از داده ها و متغیرهای فرآیند مناسب، می توان به فولادهایی با استحکام و چقرمگی بسیار بالا دست یافت.

به همه این دلایل، استفاده از آن برای اجزای مکانیزم های مکانیکی جوش داده شده توصیه می شود. به همین ترتیب، برای تا کردن یا پروفیل کردن، و همچنین برای پرچ کردن، چسباندن یا مونتاژ توسط جوش استفاده می شود. دامنه کاربرد این نوع فولاد شامل کشش خمشی و سبک و تولید قطعات با کشش عمیق می باشد.

با این حال، برای مقاومت در برابر باد، باران، سرما یا گرما مناسب نیست. همچنین در برابر خوردگی که در مناطق خاصی از فعالیت در معرض آن قرار می گیرد، مقاومت نمی کند، که آن را از سایر انواع فولاد، مانند فولاد تصفیه شده یا پوشش داده شده متمایز می کند.

تفاوت بین ورق فلز سیاه و سایر موارد
شاید برای شما این سوال پیش بیاید که تفاوت این نوع با انواع دیگر مانند گالوانیزه یا آلومینیوم چیست. به طور کلی، استفاده از ورق فلز سیاه و سفید در لوله های جوش داده شده، صنعت، بخش دریایی و راه آهن، کارهای عمرانی و خودروسازی و سایر اهداف بسیار رایج است. با این حال، تفاوت آنها در جنبه هایی مانند دوام، مقاومت در برابر خوردگی و عناصر آب و هوایی نهفته است.

بنابراین، تفاوت آن با گالوانیزه این است که این حتی از سیاه و سفید بادوام تر است. دلیل آن فرآیند ساخت آن است، زیرا تحت یک فرآیند غوطه وری داغ قرار می گیرد و برای جلوگیری از خوردگی کاملاً با روی پوشانده می شود. این با فولاد از طریق یک فرآیند شیمیایی و دمای 450 درجه سانتیگراد ذوب می شود. هنگامی که فولاد حذف می شود، لایه های به دست آمده روی سطح آلیاژی از روی و آهن است. در این مرحله، روی جامد می شود و نتیجه سخت تری نسبت به فولاد ارائه می دهد. به همین دلیل صفحه گالوانیزه از مقاومت بیشتری نسبت به رنگ مشکی برخوردار است. با این حال، استفاده از هر دو در خودروها، لوازم خانگی و محصولات ساختمانی رایج است


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۱۹:۳۱ توسط:سامان موضوع: نظرات (0)